Az Çalışıp Çok Kazananlar

Yazar: Unknown Tarih: 11:37 Kategori: Yorum: Yorum Yap

İşte bir Müslüman olma hikayesi daha.. :)


Hazreti Ebû Bekir Efendimiz dönemindeki Yermük Harbi'nde :

Harbin devam ettiği bir sırada Rum generallerinden meşhur Yorgi meydana çıkıp Halid'i istedi ve aralarında şöyle bir konuşma geçti :

''-Ey Halid ! Dosdoğru söyle. Sizin Peygamberiniz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) gökten inen bir kılıcı sana verdi de, o kılıcı kimin üzerine sıyırırsan o kavmi bozuyorsun ! Sana niçin <<Seyfullâh>>, yani Allah'ın kılıcı diyorlar ?

Hazret-i Halid :

''-Hayır, öyle bir şey olmadı. Ancak Allah bize Peygamber gönderdi. Ben önce onu yalanlayarak onunla muharebe edenler arasında bulundum. Sonra Allah, beni doğru yola eriştirdi. Ben de Peygamber'e iman ettim. O da bana : <<Sen, Allah'ın müşrikler üzerine sıyırdığı kılıcısın.>> buyurdu ve benim muzaffer olmam için bana dua etti.''

Yorgi :

''-Siz ne istiyorsunuz Ey Halid ?''

Hazret-i Halid :

''-Ya müslüman olmanızı ya cizye vermenizi ya da savaşmanızı.''

Yorgi :

''-Sizin bu ilk teklifinizi kabul ederek içinize girenlerin rütbesi nedir ?''

Hazret-i Halid :

''-Onun derecesi de bizim derecemizle birdir.''

Yorgi :

''-Onun için de sizin gibi bir sevap ve mükâfat var mıdır ?''

Hazret-i Halid :

''-Evet, hatta fazlasıyla, o bizden efdaldir. Çünkü biz Peygamber ve onun mucizelerini görerek O'na inandık. Siz ise görmeden inanmış olursunuz. Sizden Müslüman olan bizden daha efdal olur.''

Bunun üzerine Yorgi kalkanını ters çevirip Hazret-i Halid'in telkini ile Müslüman oldu. Kelime-i şehâdet getirdi, iki rekat namaz kıldı ve kılıcını çekerek Halid bin Velid'in yanında çok şiddetli ve uzun bir şekilde savaştı. Hatta savaşın şiddetinden Müslümanlar öğle ve ikindi namazlarını işaretle, <<korku namazı>> şeklinde kılabildiler. Gün sona ererken ise Yorgi, daha doğrusu Hazreti Yorgi şehid oldu. Üç bin İslam şehidinden biri de Rum kumandanı general Yorgi oldu. Kaynaklar bu şerefli şehidin ismini bile değiştirmeye fırsat bulamadığını bildirmektedir.


Dua ile..

Paylaş: Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder